top of page
Computer with Graph

השקעות נדל"ן בהוספיטלט – סיכום שנה 2019 - צפי


בשנים האחרונות הוספיטלט פורחת - מימון נדיב של 300,000 אירו בשנה מצד העירייה לפיתוח האמנות בעיר, זרימה של רוח הומניסטית וצעירה ומחירים הזולים יותר ב-67% מברצלונה. כל אלו הביאו את הוספיטלט למוקד עניין בקרב אנשי נדל"ן. הרי אם בחלקים מסוימים בהוספיטלט, מספיק שתחצו כביש ואתם כבר בשטח ברצלונה, למה לא לנצל זאת?

רבות דובר אודות השקעות נדל"ן בהוספיטלט, בשנה האחרונה.

רגע לפני סוף השנה, החלטנו להביא לכם את מצב שוק הנדל"ן בהוספיטלט והצפי לעתיד. מתוך כתבות רבות שפורסמו אודות הוספיטלט במהלך השנה האחרונה, משכה את עיננו כתבה שהגיעה אלינו מעיתון אמריקאי, העוסק דווקא בתחום האמנות. על זה נפרט בהמשך.

אבל לפני כן, נתחיל בתקציר וקצת נתונים. למי שטרם הכיר, הוספיטלט לה-בורגט (או בשם קיצור - "הוספיטלט"), הינה עיר המהווה בעצם המשך ישיר לעיר ברצלונה ויושבת בתוך מחוז ברצלונה. העובדה שמדובר על עירייה נפרדת כמעט ואינו מורגש בהתנהלות היומיומית. למשל, כל רשתות התחבורה פועלות בקו רציף בין הוספיטלט לברצלונה. תנועת האנשים משדה התעופה והנמל הימי עוברת כולה דרך הוספיטלט, המספקת מקומות עבודה רבים ועניין נדל"ני רב.

בשנים האחרונות, עם עליית המחירים במרכז ברצלונה, נוצרו פערי מחירים אשר הפכו את הוספיטלט לאטרקטיבית וזולה משמעותית מהשכנה המרוחקת לפעמים בפער של תחנת מטרו אחת!

עפ"י הנתונים המפורסמים באתר הנדל"ן המוביל בספרד, הפרשי המחירים טרם המשבר בין הוספיטלט לברצלונה עמדו על 22% בלבד. כאשר כיום, בעקבות עליית מחירים מהירה בשוק הנדל"ן של ברצלונה, לשוק הנדל"ן של הוספיטלט יש פער של לא פחות מ 67%. פערים מסוג זה יוצרים ביקושים המסכימים לוותר על החיים במרכז העיר בתמורה להפרשי מחירים גבוהים במיוחד. תופעה דומה התרחשה בישראל כאשר מחירי הדירות בת"א תפסו פערים משמעותיים מר"ג, אז תפסה ר"ג תאוצה בקרב זוגות צעירים, יזמים, משקיעים וכל מי שהרגיש שפערי המחירים הגבוהים בין שתי הערים כבר לא מצדיקים את הרצון לגור במרכז העניינים.

גרף המציג את ההבדלים במחיר למ"ר בין ברצלונה להוספיטלט לאורך השנים 2019-2008, Idealista

בכתבה שפורסמה בעיתון האמנות האמריקאי – The Art of Newspaper,

המופץ באופן מודפס ואינטרנטי ברחבי העולם, עלה שמה של הוספיטלט כזירת אמנות מרתקת.

בזכות מחירי הדירות והשכירות הנמוכים משמעותית בהשוואה למחירים המקבילים במרכז ברצלונה, החלה בשנים האחרונות תנועת אמנים, סטודנטים, צעירים ומשפחות ממעמד הביניים אחר דיור בר השגה במחירים זולים.

הכתבה שפורסמה מתארת ומפרטת את תנועת האמנים לאזור ופתיחת הגלריות החדשות ברחבי העיר. בנוסף, עיריית הוספיטלט החליטה להרים את הכפפה ונתנה רוח גבית משמעותית באמצעות יצירת תקציב שנתי של לא פחות מ 300,000 אירו לפרויקטים של פיתוח האומנות בעיר.

עוד מסופר כי המיקום של הוספיטלט נמצא במרחק קצר משדה התעופה, מה שנותן יתרון בעבודה עם רוכשי אמנות אירופאים ובינלאומיים המגיעים לברצלונה.

אזור הוספיטלט ממשיך להעניק למי שמחפש ערך לכסף שלו מענה מצוין וסביר להניח שכך יהיה גם בשנים הקרובות.

bottom of page